Search
Search ×
KTM 250 EXC TPI 2021

KTM 250 EXC TPI 2021

Auteur: Jim scheres/zaterdag 24 oktober 2020/Categorieën: Motoren

Waardeer dit artikel:
Geen waardering
De nieuwe generatie KTM 250 EXC TPI is de ultieme combinatie van kracht en rijdbaarheid en zet een duidelijke maatstaf voor intuïtief rijgedrag, unieke stijl en topprestaties. Dankzij de baanbrekende TPI-technologie (transfer port injection) blijft deze extreme machine nieuwe hoogten bereiken, wat duidelijk de niet-aflatende toewijding van KTM aan tweetaktontwikkeling aantoont. Naast de bekende voordelen van uitstekende brandstofefficiëntie, schone uitlaatgassen en de verwijderde noodzaak voor spuiten, heeft de KTM 250 EXC TPI een dynamisch, lichtgewicht frame. Het is ontwikkeld met feedback van fabrieksrijders en geeft achteraf gezien de gunst terug door uitstekende feedback van de rijder te bieden.

De 250cc-tweetaktmotor heeft veel vermogen en koppel, maar blijft licht genoeg voor rijders om zich een weg te banen door de zwaarste obstakels. Dankzij state-of-the-art engineering, innovatief tweetaktontwerp en revolutionaire TPI-brandstofinjectietechnologie is de motor nog verfijnder dan ooit tevoren. De compacte en lichtgewicht 2-takt is een geweldige keuze voor offroad-rijders die bruikbare enduro-prestaties willen die klaar zijn om te overwinnen op het meest extreme terrein. Met Euro IV-homologatie is het niet alleen attent groen, maar laat het ook de concurrentie groen van jaloezie.

De KTM 250 EXC TPI-cilinder heeft een boring van 66,4 mm en is uitgerust met een geavanceerde power valve, die zorgt voor zeer soepele en controleerbare vermogenskarakteristieken. Voor de EFI-toepassing heeft de cilinder twee laterale koepels die de brandstofinjectoren bevatten die brandstof leveren aan de achterste transferpoorten. De stroomafwaartse injectie garandeert een uitstekende verneveling van de brandstof met de stroomopwaartse lucht. Zo is het verlies van onverbrande brandstof minimaal voor minder uitstoot, een efficiëntere verbranding en een lager brandstofverbruik. Een buisje aan de achterkant van de cilinder is verbonden met een inlaatdruksensor, die drukgegevens aan de regeleenheid levert. De cilinders zijn voorzien van een ultramoderne motorventieleenheid met een geavanceerd mechanisme voor de uitlaatpoorten aan de zijkant. De lay-out van de uitlaatpoort verhoogt de motorprestaties, terwijl de bovenste contour van de uitlaatpoort is bewerkt om een ​​nauwkeurigere timing van de poort te garanderen. Last but not least maken de modellen het gebruik van een op grotere schaal beschikbaar type traditionele bougie mogelijk.

Alle EXC-modellen zijn voorzien van high-tech, lichtgewicht chromoly stalen frames. Dit omvat hydrogevormde elementen die zijn geproduceerd door middel van ultramodern robotlassen. Met zijn race-bewezen geometrieën en optimale stijfheid biedt het frame geweldige feedback voor de rijder, speels rijgedrag en opmerkelijke stabiliteit. De zijdelings bevestigde motorkopsteunen (de verbinding tussen cilinder, kop en frame) zijn nu gemaakt van aluminium, waardoor trillingen worden verminderd en verder wordt bijgedragen aan nauwkeurig bochtenwerk. De motoren hebben ook zijdelingse framebeschermers met een gestructureerd oppervlak, waardoor de grip wordt verbeterd, terwijl ze ook dienen als hittebeschermer tegen de uitlaatdemper aan de rechterkant. Het subframe is gemaakt van extra lichte en stabiele aluminium profielen met een gewicht van minder dan 900 gram, wat zorgt voor een uitstekende stabiliteit van het achterspatbord.
MerkKTM
Type250 EXC TPI
Prijs€ 11.890,00
Bouwjaar2021
CategorienEnduro
Motorinhoud250cc tot 449cc
Print

Aantal keer bekeken (106)/Reacties (0)

Alsjeblieft login or register Om Reactie te plaatsen.

Theme picker

Ons actuele aanbod motoren

Copyright 2020 by Sitewriter Gebruiksovereenkomst Privacybeleid
Back To Top