Search
Search ×
KTM 350 EXC-F 2021

KTM 350 EXC-F 2021

Auteur: Jim scheres/zaterdag 24 oktober 2020/Categorieën: Motoren

Waardeer dit artikel:
2.5
Het succes van de KTM 350 EXC-F heeft zeker voor golven gezorgd in de branche. Bij zijn komst in 2012 kreeg hij meteen erkenning en is dankzij zijn 250-achtige behendigheid en 450-achtige kracht het best verkochte 4-takt-competitiemodel ooit geworden. Sindsdien heeft de 350 EXC-F aanzienlijk gewonnen qua prestaties en koppel, maar ook qua handling en wendbaarheid. Dit model levert een vermogen dat nog dichter bij een 450 komt, terwijl het steeds dichter bij de wendbaarheid van een 250 komt - dus het basisidee van deze motor is gemakkelijk te zien en het is vanaf het begin een recept voor succes geweest.

De compacte afmetingen met een ongelooflijk vermogen, de DOHC-motor met brandstofinjectie van de KTM 350 EXC-F biedt de beste vermogen-gewichtsverhouding op de markt. Zijn toonaangevende vermogensafgifte is beschikbaar over het hele toerentalbereik en het lichte gewicht van slechts 28 kg maakt hem bijna net zo licht als een 250, terwijl hij vermogen en koppel biedt dat dichter bij een 450 cc ligt. Met Euro IV-homologatie is het niet alleen attent groen, maar laat het ook de concurrentie groen van jaloezie.

De KTM 350 EXC-F-motor is uitgerust met een compacte DOHC-cilinderkop voor optimale massacentralisatie en draagt ​​bij aan een nog beter rijgedrag. De kopconfiguratie, met 2 bovenliggende nokkenassen die de gasstroom door de poorten regelen, belooft uitstekende, enduro-specifieke motoreigenschappen. De met DLC gecoate vingervolgers, evenals de lichtgewicht kleppen die ze bedienen (inlaat 36,3 mm, uitlaat 29,1 mm), zorgen voor hogere motortoerentallen, een cruciale factor in de dynamische prestaties van de 350.

Alle EXC-modellen zijn voorzien van high-tech, lichtgewicht chromoly stalen frames. Dit omvat hydrogevormde elementen die zijn geproduceerd door middel van ultramodern robotlassen. Met zijn race-bewezen geometrieën en optimale stijfheid biedt het frame geweldige feedback voor de rijder, speels rijgedrag en opmerkelijke stabiliteit. De zijdelings bevestigde motorkopsteunen (de verbinding tussen cilinder, kop en frame) zijn nu gemaakt van aluminium, waardoor trillingen worden verminderd en verder wordt bijgedragen aan nauwkeurig bochtenwerk. De motoren hebben ook zijdelingse framebeschermers met een gestructureerd oppervlak, waardoor de grip wordt verbeterd, terwijl ze ook dienen als hittebeschermer tegen de uitlaatdemper aan de rechterkant. Het subframe is gemaakt van extra lichte en stabiele aluminium profielen met een gewicht van minder dan 900 gram, wat zorgt voor een uitstekende stabiliteit van het achterspatbord.
MerkKTM
Type350 EXC-F
Prijs€ 12.750,00
Bouwjaar2021
CategorienEnduro
Motorinhoud250cc tot 449cc
Print

Aantal keer bekeken (116)/Reacties (0)

Alsjeblieft login or register Om Reactie te plaatsen.

Theme picker

Ons actuele aanbod motoren

Copyright 2020 by Sitewriter Gebruiksovereenkomst Privacybeleid
Back To Top